Amerraind RPG
FAQ
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Szukaj
Forum Amerraind RPG Strona Główna
->
Amerraind
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ogólnie
----------------
Regulamin
Amerraind
Zapisy
Pomysły
Offtopic
Prace Budowlane
Amerraind - Informacje
----------------
Geografia świata
Rasy i języki
Historia
Wierzenia
Organizacje
Wiedza różnoraka
"Biały Kruk"
Amerraind - Miasto Akkia
----------------
Port
Ulica Handlowa
Świątynia Meridi
Dzielnica Straży Królewskiej
Arena
Dzielnica Mrocznego Bractwa
Dzielnica Magii
Południowe Posiadłości
Brama Wjazdowa
Tereny dookoła Akkii
Amerraind - Valen Argus
----------------
Główna Brama
Pałac Króla
Królewskie Ogrody
Dzielnica Bogaczy
Świątynia Amera
Dzielnica Handlowa
Amerraind - Góry Brearskie
----------------
Wieża Magów
Gniazda Smoków
Amerraind - Puszcza
----------------
Księżycowe Uroczysko
Świątynia Hiricina
Wioska Krwawych Włóczni
Amerraind - Lavrenpsellm
----------------
Pałac Alabastrowy
Dzielnica Łuczników
Dzielnica Magów
Dzielnica Zielarzy
Tereny wokół miasta
Amerrind - Drogi i Trakty
----------------
Z Akkii do Valen Argus
Z Valen Argus do Gór Brearskich
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Samael
Wysłany: Śro 16:48, 11 Paź 2006
Temat postu: Bogowie
Główni bogowie Amerraind
AMER
- najpotężniejszy z bogów i ich władca. Zdobył sobie ich sympatie, poprzez swoją mądrość i siłę. Rządzi mocą natury. To on stworzył ludzi, jak i samą krainę Amerraind.
Ukazuje się jako stary lecz dobrze zbudowany i pełen energii człowiek. Patron uczonych i rycerzy. Związane jest z nim dużo mitów i pieśni.
Świątynie:
Valen Argus
MERIDIA
- pani świtu i zmierzchu. Królowa dnia i nocy. Sprawiła że kraina Amerraind jest pełna magii, oddając pierwszym ludziom moc panowania nad przyrodą. Liczyła na to że będą w ten sposób upiększać i dbać o świat. Sama panuje nad wodą, opiekując się przepływającymi statkami.
Przedstawiana jako kobieta o pięknej urodzie. Patronka magów.
Świątynie:
Akkia
ERMAES
- bóg wiedzy i mądrości. Najmądrzejszy z bogów. Mówi się, że ma umysł tak stary jak Amerraind. Sam też pomagał w budowaniu tego świata. Patron uczonych.
Włada nad powietrzem, sam go stworzył, mając nadzieje że przyda się ludziom.
Często popada w szał i gniew.
Świątynie:
HIRICINE
- jeden z pierwszych bogów. Pomagał Amerowi tworzyć krainę Amerraind. Stworzył elfów i wszystkie zwierzęta na świecie.
Jego domeną są łowy i sport. Znany pod imionami Łowca i Ojciec Zwierząt.
Przedstawiany zwykle jako elf.
Świątynie:
Puszcza
HLAVIR
- stworzył krasnoludów i inne mniejsze rasy, upodobniając je pod tym względem do siebie. Jest niski, ale o potężnej sile. Jego domena to destrukcja, naturalne kataklizmy- wybuchy wulkanów, trzęsienia ziemi, poza tym też zmiany, rewolucje.
Świątynie:
NETCHUS
- patron złodziei, łotrów, wampirów i morderców. Stworzył wampiryzm i likantropie. Jego domena to podstęp i konspiracja, sekretne morderstwa i zabójstwa.
Odznacza się on dużym sprytem. Zazwyczaj przedstawiany jako człowiek lub wampir.
Jego sferą jest ciemność, sam też ją stworzył i włada ową mocą. Patron Mrocznego Bractwa.
Świątynie:
Gahr’brim – mała świątynia
SHEDATH
- bóg szaleństwa, chorób i zarazy. Przestawiany jako starzec, opierający się o laskę.
Świątynie:
Nadithall (przy okazji wymyśliłem elfie miasto ^^) - Dom Chorób Shedatha
DARHAR
- diabeł. Najbardziej żądny władzy ze wszystkich bogów. Jego domena to dominacja i zniewolenie śmiertelników. Bóg grzechu i kłamstwa. Poza tym, okrucieństwa i tortur.
Świątynie:
Brak
Inni bogowie
Wyspiarze
Arnekerr
- bóg wściekłości, sztormów i bitewnego szału. Cześć oddają mu wyłącznie wojowniczy żeglarze z wyspy Heimland. Arnekerr zsyła na nich także szał bitewny, w którym zachowuję się niczym dzikie zwierzęta. Przedstawiany jest na podobieństwo swoich wyznawców - ogromny mężczyzna, z długimi włosami i brodą powiązanymi w warkocze. W jednej ręce ma miecz, w drugiej topór, na głowie rogaty hełm, a pierś osłoniętą wspaniałym napierśnikiem zdobionym futrem niedźwiedzia. Starzy kapłani - najczęściej obsiani bliznami i kulawi weterani wojenni - oddają mu cześć w kilku drewnianych chramach na wyspie. Większej świątyni nie ma, jako że jego wyznawcy nie trudnią się budownictwem okazalszych budynków.
Oimir
- władca spokojnego morza, opiekun łodzi, żeglarzy i kupców. To także bóg żeglarzy z Heimlandu. Wyobrażają go oni sobie jako młodego mężczyznę, bardziej smukłego niż muskularnego, za to łagodnego, ujmująco uśmiechniętego i z błyszczącymi oczami; często z pokaźną sakiewką w jednej ręce i rybacką siecią w drugiej. Również nie cieszy się Oimir posiadaniem okazalszych świątyń, za to mniejsze chramy występują w każdej nadbrzeżnej wiosce Heimlandu.
Stepowi koczownicy
Bastoc
- czczony przez stepowych koczowników bożek wiatru, nazywany także 'Panem Szybkości i Wolności' oraz 'Wiatrem We Włosach'. Jego domeną jest wiatr i szybkość, każdy kto dosiada rączego wierzchowca i gna przez step może czuć się kapłanem Bastoca i przez niego pobłogosławionym. Kult Bastoca nie ma świątyń, ani kapłanów - nomadzi nie mają nawet stałej wioski, w której mogliby świątynię zbudować. Toteż kapłanem w jego kulcie jest indywidualnie każdy nomad. Bastoc - według wierzeń nomadów - jest młodym chłopcem na lekkim i szybkim wierzchowcu imieniem Atreu. Ma długie, rozwiewane przez pęd włosy i czarne jak węgiel oczy, zaś w ręce dzierży łuk ze strzałami, a u boku ma miecz. Jest okrutny, pragnie krwi, toteż czasem zstępuje na ziemie i walczy u boku koczowników - tak przynajmniej mówią. Składane są mu ofiary z niemowląt mieszanej krwi.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Elveron phpBB theme/template by
Ulf Frisk
and
Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin