Amerraind RPG
FAQ
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Szukaj
Forum Amerraind RPG Strona Główna
->
Pomysły
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ogólnie
----------------
Regulamin
Amerraind
Zapisy
Pomysły
Offtopic
Prace Budowlane
Amerraind - Informacje
----------------
Geografia świata
Rasy i języki
Historia
Wierzenia
Organizacje
Wiedza różnoraka
"Biały Kruk"
Amerraind - Miasto Akkia
----------------
Port
Ulica Handlowa
Świątynia Meridi
Dzielnica Straży Królewskiej
Arena
Dzielnica Mrocznego Bractwa
Dzielnica Magii
Południowe Posiadłości
Brama Wjazdowa
Tereny dookoła Akkii
Amerraind - Valen Argus
----------------
Główna Brama
Pałac Króla
Królewskie Ogrody
Dzielnica Bogaczy
Świątynia Amera
Dzielnica Handlowa
Amerraind - Góry Brearskie
----------------
Wieża Magów
Gniazda Smoków
Amerraind - Puszcza
----------------
Księżycowe Uroczysko
Świątynia Hiricina
Wioska Krwawych Włóczni
Amerraind - Lavrenpsellm
----------------
Pałac Alabastrowy
Dzielnica Łuczników
Dzielnica Magów
Dzielnica Zielarzy
Tereny wokół miasta
Amerrind - Drogi i Trakty
----------------
Z Akkii do Valen Argus
Z Valen Argus do Gór Brearskich
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Zynis
Wysłany: Wto 20:07, 15 Maj 2007
Temat postu:
Tak. Może być.
Samael
Wysłany: Wto 19:48, 15 Maj 2007
Temat postu:
Dobra, dobra... to się jeszcze da zmienić
Tylko nie usłyszałem odpowiedzi na pytanie: Czy może być?
Zynis
Wysłany: Wto 19:12, 15 Maj 2007
Temat postu:
W D&D jest wojownikiem który ze zwierzętami może gadać...
Samael
Wysłany: Wto 19:11, 15 Maj 2007
Temat postu:
Cóż, wydawało mi się że spotkałem tą klasę jako specjalizacja sprytu. Ale możliwe xDD
Zynis
Wysłany: Wto 18:37, 15 Maj 2007
Temat postu:
Bard, Łowca to raczej wojownik z umiejętnościmi magicznymi a nie Złodziej
Samael
Wysłany: Wto 18:35, 15 Maj 2007
Temat postu:
A więc zrobiłem to sam --:
Umiejętności fizyczne
- najlepsze dla klas o specjalizacji walki. Im wyższe są te współczynniki tym lepszy jest wojownik.
Przykładowa klasa: Wojownik, Paladyn, Rycerz
Siła - wpływa na to, jak potężne i dobre zadaje postać obrażenia z broni białej, pięściami itd. Określa siłę mięśni, jaki ciężar może unosić postać, jak szybko będzie się męczyć.
Im wyższa siła tym postać jest bardziej umięśniona.
Wytrzymałość - określa odporność postaci na zmęczenie i ataki przeciwników, wpływa na początkowe zdrowie oraz jak szybko postać może przyzwyczajać się do zmiennych warunków, zmianie klimatu, ile może wytrzymać bez pokarmu itd.
Umiejętności intelektualne/magiczne
- doskonałe dla klas o specjalizacji magii. Odgrywa też ważną rolę u postaci z wyższym intelektem, które wcale nie muszą być dobrymi magami.
Przykładowe klasy: Mag, Mędrzec, Kapłan
Inteligencja - określa sprawność umysłową każdej postaci, jak szeroki wachlarz wiedzy posiada oraz jej zdolność do kreatywnego myślenia. Wpływa też na to jak szybko nasza postać może przyswoić nowe informacje lub zaklęcia.
Siła Woli - określa opanowanie, upór, skupienie i wytrzymałość umysłową postaci. Te cechy potrzebne są do odpierania magicznych ataków i skutecznego rzucania zaklęć.
Umiejętności złodziejski
- doskonałe dla postaci o specjalizacji sprytu. Bez tych umiejętności nie można być dobrym złodziejem czy skrytobójcą.
Przykładowe klasy: Złodziej, Łowca, Skrytobójca
Zwinność - wpływa na to, jak szybko i zwinnie może poruszać się postać, określa odporność na zmęczenie, zdolność unikania ciosów, poziom skradania się, akrobatyki itd.
Postać z wysoką zwinnością powinna być zgrabna i szczupła.
Spostrzegawczość - pokazuje jak twoja postać czujna jest w zmianach w otoczeniu, czy dostrzega szczegóły, pułapki, jak szybko reaguje. Wpływa na celność, zdolność widzenia z daleka itd.
Umiejętności społeczne
- wszystkie klasy społeczne, zwykli cywile i robotnicy. Klasy nieokreślone. Umiejętności te przede wszystkim ubarwiają każdą postać.
Przykładowe klasy: Książe, Kowal, Kupiec
Charyzma - to parametr określający zdolności wpływania postaci na swojego rozmówcę, przekonywania ich do określonych, słusznych lub niesłusznych działań. Mając wysoką charyzmę możemy zdobywać cenne informację, szpiegować, odwracać innych na naszą stronę, łatwiej zdobywać nowe znajomości. Postacie z taką umiejętnością potrafią też opowiadać historie lub baśń którą wszyscy bardzo chętnie słuchają.
Osobowość - określa poziom kultury, czar osobisty, a w pewnym stopniu również atrakcyjność fizyczną naszej postaci. Tacy bohaterowie zwracają uwagę, uwodzą, łatwiej nawiązują kontakty z innymi, nie są „niewidzialni”. Postać o kiepskiej osobowości będzie olewana przez wszystkich, ignorowana, nie znajdzie posłuchu.
Może być?
Samael
Wysłany: Nie 13:15, 13 Maj 2007
Temat postu:
A dziękuję xD
Po prostu potrzebuję jedną umiejętność o specjalizacji tzw społecznej. Na razie mamy Charyzmę.
W TES III jest chyba podział na 8 umiejętności. Mają tam Osobowość i Szczęście. Można oderżnąć, a charyzmę w Osobowość. Tylko czy szczęście jako takie będzie potrzebne xD?
Arai Ralza
Wysłany: Nie 13:07, 13 Maj 2007
Temat postu:
dobrze pomyślane, przyznaję. Zwracam honor.
Samael
Wysłany: Nie 13:05, 13 Maj 2007
Temat postu:
Tak. To chyba nie stanowi problemu?
8x20 równa się 160 punktów. Aby nie było postaci z max punktów na każdą umiejętność, odejmujemy 60 i mamy równe 100.
50 punktów ustala gracz
40 na rasę, w ten sposób na każdą umiejętność przypada równe 5, ale tym się pobawię przy opisach ras.
10 punktów za klasę. Jeśli klasa fizyczna to +5 na siłę i wytrzymałość, jeśli magiczna +5 na inteligencje i siłę woli itd.
Arai Ralza
Wysłany: Nie 13:00, 13 Maj 2007
Temat postu:
Ale wtedy trzeba dać więcej punktów, bo będzie więcej umiejętności.
Samael
Wysłany: Nie 12:59, 13 Maj 2007
Temat postu:
Rozkładać punkty możesz sobie tak jak było ustalane wcześniej.
Ja chce tylko aby było 8 umiejętności i mam problem z jedną
Arai Ralza
Wysłany: Nie 12:55, 13 Maj 2007
Temat postu:
Ja się powtórzę: nie rozumiem, dlaczego tak życie sobie utrudniać rozbudowanymi statystykami. Chyba, że wtedy zrobi się co innego: postać będzie musiała wybrać, powiedzmy, dwie, w których będzie dobra, a w reszcie przeciętna, np. dla Ralzy mogłabym wybrać zwinność i charyzmę, bez cyferek, etc. Hm?
Samael
Wysłany: Nie 12:32, 13 Maj 2007
Temat postu:
Naprawdę mi pomagacie xDD. Siedzę teraz, opisuje gnomy na stronę A4 i zatrzymałem się na umiejętnościach.
Może Osobowość?
Samael
Wysłany: Pią 19:05, 11 Maj 2007
Temat postu:
A więc? Ja nie znalazłem nic nowego oprócz szczęścia.
Wygląd? W sumie może być, ale nie oznaczałby czy jesteśmy piękni, ale naszą prezencje i właśnie oratorstwo. Czy ludzie zwracaliby na nas uwagę, liczyli się z nami.
Np. wolelibyśmy rozmawiać z człowiekiem niż z orkiem który ma wygląd na niskim poziomie.
Samael
Wysłany: Śro 21:21, 09 Maj 2007
Temat postu:
Hm... Jeżeli nic innego nie przyjdzie nam do głowy to prawdopodobnie "wygląd".
Arai Ralza
Wysłany: Śro 20:11, 09 Maj 2007
Temat postu:
no to może coś w stylu "wygląd" i "oratorstwo"?
Samael
Wysłany: Śro 20:10, 09 Maj 2007
Temat postu:
Zależy mi na tym aby były dwie umiejętności na każdą specjalizację.
Arai Ralza
Wysłany: Śro 20:08, 09 Maj 2007
Temat postu:
To nie można zostawić samej charyzmy? Zastanów się, to odpowiada za wszystko.
Samael
Wysłany: Śro 19:37, 09 Maj 2007
Temat postu:
Charyzma już jest xD. To musi być właśnie taka umiejętność społeczna i potrzebna.
Arai Ralza
Wysłany: Śro 19:25, 09 Maj 2007
Temat postu:
Zwykłą charyzmę?
Samael
Wysłany: Śro 18:59, 09 Maj 2007
Temat postu:
Też przez ten czas mocno zastanawiałem się nad "Wpływami". Zwłaszcza że np. dziwka o klasie społecznej dostała by +5 wpływów? xD
Ale coś musimy mieć. Co? Szczęście? Wygląd?
Arai Ralza
Wysłany: Nie 23:09, 06 Maj 2007
Temat postu:
Jedno "ale" - według mnie reputacja i takie w tym stylu (wpływy), nie powinny zależeć od statystyk, bo to może się bardzo szybko zmienić w trakcie gry, a też może być tak, że osoba z wpływami u jednych będzie miała przesrane u drugich, czy niemiarodajne, krótko mówiąc
Samael
Wysłany: Nie 22:34, 06 Maj 2007
Temat postu:
Aha, no tak. A ja piszę po wyglądzie xDD...
Specjalista D&D jestem xD.
Grontahr
Wysłany: Nie 22:28, 06 Maj 2007
Temat postu:
Budowa to wytrzymałość
.
Samael
Wysłany: Nie 22:22, 06 Maj 2007
Temat postu:
Siłe mamy
Zręczność to Zwinność
Budowa to miała być wygląd, ale nie chcieli, bo w sumie po co nam to?
Intelekt to specjalizacja w którą wchodzi inteligencja i siła woli
Roztropność jako takiej nie mamy, ale można ją wyciągnąć z innych umiejętności
Charyzme mamy
Jest dobrze
...
Zynis
Wysłany: Nie 22:15, 06 Maj 2007
Temat postu:
To jest przynajmniej sprawdzone...
Samael
Wysłany: Nie 22:14, 06 Maj 2007
Temat postu:
Zynis napisał:
A nie lepiej tak jak w D&D?
Siła
Zręczności
Budowa
Intelekt
Roztrpność
Charyzma
E tam, nie będziemy wszystkiego odgapiać, mamy to co mamy i jest dobrze
.
Samael
Wysłany: Nie 22:11, 06 Maj 2007
Temat postu:
Taa xDDD
Trzeba jeszcze ponownie rozkładać punkty na umiejętności, ale tym zajmę się może sam.
A jeśli chodzi o klasy to np. klasa fizyczna dodaje +2 Siły, +2 Wytrzymałości.
Zynis
Wysłany: Nie 22:08, 06 Maj 2007
Temat postu:
A nie lepiej tak jak w D&D?
Siła
Zręczności
Budowa
Intelekt
Roztrpność
Charyzma
Grontahr
Wysłany: Nie 22:01, 06 Maj 2007
Temat postu:
No i jesteśmy świetni
.
Samael
Wysłany: Nie 21:53, 06 Maj 2007
Temat postu:
A więc zostaniemy przy wpływach, chyba że ktoś będzie chciał się kłócić
A tak mamy:
Umiejętności fizyczne - Siła, Wytrzymałość
wszystkie klasy o specjalizacji walki (np. Najemnik, Paladyn, Rycerz)
Umiejętności intelektualne/magiczne - Inteligencja, Siła Woli
wszystkie klasy o specjalizacji magii i inteligencji (np. Mag, Kapłan, Uczony)
Umiejętności złodziejski - Zwinność, Spostrzegawczość
wszystkie klasy o specjalizacji sprytu (np. Złodziej, Skrytobójca, Bard)
Umiejętności społeczne - Charyzma, Wpływy
wszystkie klasy o specjalizacji pozostałej ^^ (np. dziwka, żebrak, król i postać bez klasy bo gracz nie wiedział lub nie wiedział jaką klasę dać)
Grontahr
Wysłany: Nie 21:46, 06 Maj 2007
Temat postu:
Może raczej Wpływy myślę że reputacje będzie miał każdy opisaną w opisie postaci.
Samael
Wysłany: Nie 21:43, 06 Maj 2007
Temat postu:
Tutaj się zgodzę. Szybkość do Zwinności.
Wygląd ma chyba więcej wspólnego z charyzmą niż ta z reputacją. Bo wygląd można tez przedstawić jako Prezencja/Ogłada.
Zastanawiam się więc przy Charyzma, Wpływy, Reputacja (Sława).
Charyzmę chyba zostawię bo jest potrzebna, a resztę to nie wiem.
Wpływy czy reputacja?
Grontahr
Wysłany: Nie 21:33, 06 Maj 2007
Temat postu:
Myślę że Zwinność można połączyć z Szybkością. Wygląd jest chyba nie potrzebny a Reputacje połączyć z Charyzmą.
Samael
Wysłany: Nie 21:26, 06 Maj 2007
Temat postu:
To raczej nie stanowi problemu.
Umiejętności fizyczne - Siła, Wytrzymałość
wszystkie klasy o specjalizacji walki (np. Najemnik, Paladyn, Rycerz)
Umiejętności intelektualne/magiczne - Inteligencja, Siła Woli
wszystkie klasy o specjalizacji magii i inteligencji (np. Mag, Kapłan, Uczony)
Umiejętności złodziejski - Zwinność, Spostrzegawczość, Szybkość
wszystkie klasy o specjalizacji sprytu (np. Złodziej, Skrytobójca, Bard)
Umiejętności społeczne - Charyzma, Wpływy, Reputacja, Wygląd
wszystkie klasy o specjalizacji pozostałej ^^ (np. dziwka, żebrak, król i postać bez klasy bo gracz nie wiedział lub nie wiedział jaką klasę dać)
Chciałbym aby na jedną specjalizacje były 2 umiejętności, a więc z fizycznymi i intelektualnymi już raczej nic zrobić się nieda. Pozostaje złodziejskie i społeczne. Które z nich nie będą potrzebne?
Grontahr
Wysłany: Nie 20:44, 06 Maj 2007
Temat postu:
Dla mnie to podzielenie jest dobre ale trzeba dobrać klasy do tych podziałów np.:
Fizyczna- Barbarzyńca, Wojownik, Paladyn itp.
Magiczne- Mag, Druid itp.
Złodziejskie- Tropiciel?, Łotrzyk, Łowca, Bard
Społeczne - Bard?, Paladyn?
Samael
Wysłany: Nie 15:55, 06 Maj 2007
Temat postu:
Zastanawiam się czy nie dodac jeszcze trochę umiejętności, tak aby można było je podzielić na trzy albo cztery główne cechy (fizyczne, magiczne, złodziejskie i może społeczne?)
Najczęściej spotykane są: Siła, Zręczność (Zwinność), Wytrzymałość (Odporność), Żywotność, Szybkość, Inteligencja (Mądrość), Reputacja, Spostrzegawczość, Charyzma, Siła Woli (Opanowanie), Wpływy i Wygląd.
Z wymienionych najlepiej wybrać te które są najbardziej potrzebne.
Zynis
Wysłany: Pon 22:51, 12 Mar 2007
Temat postu:
Czepiacie się. Ja w każdym razie wiem o co chodzi.
Grontahr
Wysłany: Pon 22:48, 12 Mar 2007
Temat postu:
No powiedziałbym że nie zawsze.
Zynis
Wysłany: Pon 22:47, 12 Mar 2007
Temat postu:
Uchm ... no tak. Mała rożnica. Ale i tak ten sam system.
Arai Ralza
Wysłany: Pon 22:45, 12 Mar 2007
Temat postu:
RPG jest papierowe, a cRPG jest na komputerze, generalnie rzecz ujmując.
Zynis
Wysłany: Pon 22:43, 12 Mar 2007
Temat postu:
Nie, ja się nie boje. Po Karolku, ani Lolku nic mnie nie przerazi. Tak myśle. Bejbe jest dopuszczalne, tylko tak nie publicznie ... rozumiesz o wizerunek trzeba dbać
To wytumacz różnice *przypomina sobie dzisiajszy niemiec i spada pod ławke*
co komu nie mówić? że niby mi? ja wiem co to jest, swego czasu nawet grałem w L2
Grontahr
Wysłany: Pon 22:43, 12 Mar 2007
Temat postu:
Nie mówcie już mu o czymś typu MMORPG
.
Arai Ralza
Wysłany: Pon 22:40, 12 Mar 2007
Temat postu:
Karol, to było jednorazowe, nie musisz się bać
A różnica między RPG a cRPG jest dość znaczna
Zynis
Wysłany: Pon 22:33, 12 Mar 2007
Temat postu:
bejbe? ... tego jeszcze nie było, "kotka" już przechodziłem, ale tego w życiu ... albo nie jednak też przechodziłem/przechodze.
cRPG, RPG ... a co za różnica, mała
*nie mógł się powstrzymać.*
Samael
Wysłany: Pon 21:42, 12 Mar 2007
Temat postu:
Już było ustalane że max na jedną umiejętność to 20 (mistrz).
Między cRPG, a RPG jest jakaś znacząca różnica
Arai Ralza
Wysłany: Pon 18:44, 12 Mar 2007
Temat postu:
To są cRPG, bejbe
Zresztą, NWN bazuje na D&D, więc trochę powinieneś się orientować
Zynis
Wysłany: Pon 18:41, 12 Mar 2007
Temat postu:
Nie. Komputerowe. Typu, Morrowin, NWN, Gothic, Diablo, Sacred.
Arai Ralza
Wysłany: Pon 18:39, 12 Mar 2007
Temat postu:
Normalne? Papierowe?
Zynis
Wysłany: Pon 18:37, 12 Mar 2007
Temat postu:
Dobra, ja się nie znam
Ja jedynie w normalne RPG gram.
Nie miałem linczu za artykuł
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Elveron phpBB theme/template by
Ulf Frisk
and
Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin